اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش ‌های بازاریابی نوین است که به تازگی در ایران رایج شده است. برای درک مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ، ابتدا لازم است با معنای واژه Influence  آشنا شوید. فعل Influence  به معنای تاثیر گذاشتن است و Influencer  به شخصی گفته می‌شود که قدرت تاثیر گذاری داشته باشد.

در بازاریابی، اینفلوئنسر به معنای شخصی است که دارای قدرت تاثیر گذاری بر تصمیمات خرید افراد است. شخص اینفلوئنسر می‌تواند بازیگر، خواننده، آشپز و یا یک فرد عادی باشد که در فضای مجازی محبوبیت کسب کرده و دارای تعداد قابل توجهی دنبال کننده در شبکه ‌های مجازی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ در تمامی شبکه‎ های مجازی ازجمله اینستاگرام و توییتر قابل اجراست اما در ایران تمرکز این روش در اینستاگرام است. اینستاگرام به طور متوسط 25 میلیون کاربر ایرانی دارد. تعداد بالای کاربران این اپلیکیشن و محبوبیت روز افزون آن سبب شده تا کسب و کارها به تبلیغات اینستاگرام علاقه‌مند شوند.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

  • از جمله مزایای این روش می‌توان به هزینه پایین آن نسبت به سایر روش ‌های تبلیغات اشاره کرد. هزینه تبلیغات سنتی مانند تبلیغ در تلوزیون و یا بیلبوردهای شهری به مراتب بالاتر از تبلیغات آنلاین می‌باشد.
  • ویژگی دیگر اینفلوئنسر مارکتینگ ، قدرت تحلیل نتایج تبلیغات است. در سایر روش ‌های تبلیغات امکان بررسی دقیق نتیجه کمپین وجود ندارد اما در کمپین های اینترنتی امکان تحلیل دقیق کمپین وجود دارد. به طور مثال با بررسی گوگل آنالیتیکس وب سایت، می‌توانید تعداد دقیق افرادی که از طریق پیج اینفلوئنسر، وارد سایت شما شده‌اند را ببینید.
  • در اینفلوئنسر مارکتینگ ، شخص اینفلوئنسر ، تبلیغات را به صورت پیشنهاد خرید به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کند. این روش نسبت به روش‌های سنتی تبلیغات از اثر گذاری بیش‌تری برخوردار است و حس بهتری به بیننده القا می‌کند.

نکات ضروری کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ

قبل از طراحی کمپین تبلیغاتی، حتماً هدف از اجرای کمپین را مشخص کنید هدف شما می‌تواند شامل: معرفی برند ( برندینگ )، معرفی محصولات/خدمات، فروش محصولات/خدمات و… باشد. سپس با توجه به هدف، برای طراحی کمپین اقدام کنید.

توجه داشته باشید که طراحی کمپین و انتخاب اینفلوئنسر مناسب با کسب و کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هنگام انتخاب اینفلوئنسر، صرفاً به تعداد فالورها اهمیت ندهید بلکه دقت کنید، دنبال کنندگان پیج مورد نظر به جامعه هدف شما نزدیک باشند. به عنوان مثال: یک فروشنده لوازم التحریر باید در صفحه‌ای تبلیغ کند که بیشتر دنبال کنندگان آن را دانش آموزان و والدین آن‌ها تشکیل داده باشند تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

در جامعه امروز تبلیغات آنلاین قدرت بسیار زیادی در افزایش فروش و بازدهی کسب و کارها دارند. با کمی دقت و استفاده از دانش روز، می‌توانید درآمد خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

اخبارمصاحبه

پولمشهورمصاحبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *