سئو چیست ؟

بهینه سازی موتورهای جست و جو یا Search Engine Optimization شامل هرگونه تغییراتی است که در وبسایت مورد نظر اعمال می‌شود تا هنگام جست و جوی کلمات مرتبط، رتبه بالاتری بدست آورد. قرار گرفتن سایت در نتایج اول موتورهای جست و جو، نوعی تبلیغ رایگان برای کسب و کارها به شمار می‌رود.

بر طبق تجربه ثابت شده است بیش از 80 درصد افراد، از موتورهای جست و جو استفاده می‌کنند و 72 درصد، فقط 3 نتیجه اول را بررسی می‌کنند. بنابراین سئو سایت اهمیت بسیار بالایی در موفقیت وب سایت مورد نظر دارد.

اصول ابتدایی سئو

برای بالا بردن سایت خود در موتورهای جست و جو کافی است اصول زیر را به درستی رعایت کنید. دقت داشته باشید که نمایش سایت ها در گوگل به دو دسته تقسیم می‌شود. در بخش ابتدائی، سایت هایی قرار می‌گیرند که از تبلیغات گوگل ( google adwords ) استفاده می‌کنند و در بخش دوم سایت هایی که سئو مناسبی دارند نمایش داده می‌شوند. بهینه سازی سایت باعث می‌شود سایت مورد نظر در بخش دوم نتیجه‌ی قابل قبولی کسب کند.

جالب است بدانید سئو سایت نیاز به انجام هزینه‌های بسیار بالا ندارد و با رعایت برخی اصول می‌توانید، به نتیجه بهتری در گوگل دست پیدا کنید. این اصول به دو بخش، سئو on site  و سئو off site تقسیم می‌شوند.

سئو داخلی یا on site  

سئو داخلی شامل هر فعالیتی است که در داخل سایت مورد نظر انجام می‌شود. مانند: ایجاد محتوای بهینه، لینک‌های داخلی سایت ها، انتخاب تصویر، متاتگ ها، سرعت سایت، دسترسی آسان به بخش‌های مختلف سایت و…

سئو خارجی یا off site

سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که از خارج از سایت انجام می‌شود. به طور کلی هر حرکتی که باعث ایجاد اعتماد گوگل نسبت به سایت شود. برای مثال بک لینک یا لینک سازی با سایر سایت‌ ها تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت برای گوگل دارد. استفاده از شبکه های اجتماعی و ثبت موقعیت در گوگل مپ از دیگر روش های سئو خارجی هستند.

امروزه محبوبیت شبکه های اجتماعی به گونه‌ای است که در صورت استفاده درست، می‌توان ترافیک قابل توجهی را از این روش برای سایت ایجاد کرد.

انواع سئو چیست ؟

بهینه سازی موتورهای جست و جو یا سئو به سه بخش، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید تقسیم می‌شود. که در ادامه به شرح هر یک می‌پردازیم.

سئو کلاه سفید : بر پایه الگوریتم‌های اصولی موتورهای جست و جو انجام می‌شود. استفاده از این روش کمی زمان‌بر می‌باشد اما هیچ‌گونه ریسکی به همراه ندارد.

سئو کلاه سیاه : در این روش از دور زدن الگوریتم‌های گوگل استفاده می‌شود. مدت زمان رسیدن به نتیجه مطلوب نسبتاً کوتاه است اما بالاترین میزان ریسک را دارد.

سئو کلاه خاکستری : سئو کلاه خاکستری ترکیبی از دو روش قبلی است. در این روش اصول اساسی گوگل رعایت می‌شود اما در برخی موارد، قانون شکنی‌هایی هم رخ داده است.

صاحبین کسب و کار می‌توانند با در نظر گرفتن منابع مالی و زمانی خود نسبت به انتخاب هریک از این روش‌ها اقدام نمایند.

آموزشبروزرسانی

WPآموختنآموزش هامقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *