رپورتاژ آگهی چیست

قطعا تا به حال درباره رپورتاژ آگهی شنیده اید و شاید نمونه های آن را در وب سایت ها و رسانه های مختلف دیده باشید. اما رپورتاژ آگهی چیست و چرا کسب و کارها اقدام به رپرتاژ آگهی در سایت های دیگر می کنند؟ اگر شما نیز می خواهید از این روش تبلیغاتی برای افزایش رتبه سئو و فروش خود استفاده کنید، این مطلب را بخوانید تا هم با رپورتاژ آگهی به طور کامل آشنا شوید و هم قبل از هر اقدامی سایت های مناسب این کار را بشناسید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات است که به صورت گزارش یا خبر نوشته شده و در رسانه ها یا سایت های پرمخاطب منتشر می شود. در گذشته رپورتاژها در روزنامه ها و نشریات منتشر می شدند اما با رواج بیشتر دنیای مجازی، رایج ترین مکان برای رپورتاژ آگهی ها، وبسایت های پربازدید و معتبر هستند. معمولا ساختار رپورتاژها به صورتی است که مشکلی را برای خواننده برطرف کند یا به سوال او پاسخ دهد و او را در مسیری مشخص همراهی کند تا به نحوی موثر با محصولات و خدمات یک برند آشنا شود.

از طرفی در سئو در دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و یک رپورتاژ آگهی مناسب می تواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت داشته باشد. از این رو رپورتاژ آگهی ها هم برای خوانندگان و هم صاحبان کسب و کار جذاب و کاربردی است. البته نوشتن یک رپورتاژ آگهی حرفه ای نیاز به تلفیق هنر تولید محتوا و علم بازاریابی دارد.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی علاوه بر مزایای بسیاری که برای تولید کننده ها و صاحبات کسب و کار دارد، برای خوانندگان و وب سایت های منتشر کننده آن نیز مفید است. در ادامه به صورت جداگانه به مزایای رپورتاژ آگهی برای گروه های مختلف می پردازیم.

مزایای رپورتاژ آگهی برای صاحبان کسب و کار چیست؟

1. برندینگ مناسب کالا یا خدمات

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید و معتبر باعث می شود اعتبار کسب و کار شما نیز افزایش یابد. در واقع رپورتاژ آگهی ها یک سرمایه گذاری بلند مدت هستند که با انتشار مداوم باعث سود آوری بسیاری نیز می شوند. هر چه سایت های منتشر کننده رپورتاژ معتبرتر باشد، این اعتبار به محصول و خدمات رپورتاژ دهنده نیز منتقل می شود.

2. جذب مخاطب بیشتر

از آنجایی که رپورتاژ آگهی ها در سایت های پربازدید منتشر می شوند، قطعا در دیدرس مخاطبان بسیاری نیز قرار می گیرد که می تواند باعث جذب مخاطب هدف بیشتری شود. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی می توند شانس دیده شدن برند یا محصول را چندین برابر کند.

3. مناسب همه کسب و کارها

رپورتاژ آگهی ها می توانند برای تمام کسب و کارها از کوچک و بزرگ یا B2B و B2C مناسب باشند. فرقی نمی کند چه کسب و کاری دارید و چه خدمات و محصولاتی ارائه می دهید؛ با درج رپورتاژ آگهی های قدرتمند در وب سایت های مناسب می توانید با مخاطبان بسیاری در تعامل قرار گیرید.

4. هزینه مناسب

رپورتاژ آگهی ها نسبت به برخی از روش های دیگر تبلیغاتی هزینه مناسب تری دارند و حتی انتشار رپورتاژی قوی و جذاب می تواند باعث انتشار بدون هزینه آن در برخی سایت ها و کانال های توزیع محتوا شود که در نهایت این کار می تواند به دیده شدن هر چه بیشتر شما کمک کند.

5. بهبود سئو و رتبه سایت

یکی از مزایای اصلی رپورتاژ آگهی بهبود رتبه سایت در گوگل است. شما می توانید به کمک رپورتاژ آگهی و لینک دادن روی کلمات کلیدی مورد نظر خود، از سایت های معتبر با رتبه بالا بک لینک بگیرید و این کار به بهبود سئو و رتبه سایت شما نیز کمک می کند. همچنین انتشار رپورتاژ شما در این سایت ها باعث می شود در نتایج گوگل رتبه خوبی به دست آورد. به دلیل اهمیت این مزیت رپورتاژ آگهی، در بخش های بعدی به صورت مفصل به آن می پردازیم.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟ مزایای رپورتاژ آگهی برای خوانندگان آن چیست ؟

رپورتاژ آگهی ها فقط تبلیغات نیستند بلکه از محتوایی آموزنده و کاربردی ساخته می شوند که می توانند نکات ارزشمندی را به مخاطب آموزش دهند و دانش و آگاهی او را بالا ببرند. در واقع یک رپورتاژ آگهی با محتوای کاربردی، مخاطب را در انتخاب صحیح محصول و خدمات یاری می دهد.

مزایای رپورتاژ آگهی برای وب سایت های منتشر کننده چیست؟

انتشار رپورتاژ آگهی ها در سایت های خبری و دیگر سایت های پربازدید هم برای آن ها جنبه سود آوری مالی و هم جنبه تولید محتوای ارزشمند و رایگان برای مخاطبان مختلف دارد. سایت های منتشر کننده محتوا عموما سایت های پربازدیدی هستند که مخاطبان مختلف و بسیاری دارند. از طرفی با داشتن مخاطب زیاد باعث جذابیت برای برندها بوده و در مقابل انتشار رپورتاژ آگهی یا خبری آن ها هزینه قابل توجهی دریافت می کنند و همچنین به دلیل ارزش خبری و محتوایی مناسب رپورتاژها، اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار بازدیدکنندگان مختلف سایت قرار می گیرد. از طرف دیگر اگر رپورتاژ از سمت یک برند معتبر و مشهور نیز باشد، به افزایش اعتبار سایت منتشر کننده آن در میان مخاطبان کمک می کند.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت چیست ؟

انتشار رپورتاژ آگهی شما در سایت های با رتبه سئو بالا به چند دلیل باعث افزایش رتبه سئوی شما می شود:

  1. بک لینک هایی که از این سایت ها دریافت می کنید رتبه سئوی شما را افزایش می دهد. بک لینک، لینک هایی است که سایت های دیگر به سایت شما می دهند و گرفتن بک لینک از سایت های با اعتبار بالا به این معنی است که این سایت ها محتوای شما را با ارزش شمرده و آن را منتشر کرده اند. در این صورت گوگل نیز اعتبار سایت شما را افزایش می دهد. در رپورتاژ آگهی ها هم معمولا چند بک لینک به سایت شما داده می شود که باعث افزایش اعتبار شما از طرف گوگل می شوند.
  2. معمولا محتواهای منتشر شده در سایت های با رتبه سئو بالا و پربازدید به دلیل اعتبار بالای این سایت ها، در صفحه اول نتایج گوگل دیده می شوند. بنابراین رپورتاژ آگهی شمادر این سایت ها نیز در صفحه اول نمایش داده شده و باعث بهبود سئوی سایت شما کمک می شود.

بک لینک های فالو و نوفالو

نکته ای که باید در نظر بگیرید، فالو یا نوفالو بودن بک لینک ها است. گوگل چندین سال است که برای کم کردن تقلب برخی از سایت ها، بک لینک های نوفالو را قرار داده است. این بک لینک ها به موتورهای جستجو می گویند که این لینک را دنبال نکرده و از طریق آن اعتباری به سایت لینک دهنده ندهند. اما بک لینک های رپورتاژ آگهی ها باید فالو باشند یا نوفالو؟

از آنجایی که بک لینک دادن به سایت های با اعتبار پایین باعث کم کردن اعتبار سایت با اعتبار بالا می شود، برخی از سایت های منتشر کننده رپورتاژ اقدام به بک لینک های نوفالو می کنند  اما این بک لینک ها برای شمایی که برای رپورتاژ هزینه کرده اید فایده ای ندارد. از طرفی وجود چندین بک لینک فالو از یک رپورتاژ به سایت شما ممکن است این فکر را برای گوگل ایجاد کند که شما بک لینک خریداری کرده اید و اعتبار سایت شما را کاهش دهد. از این رو معمولا توصیه می کنند که بک لینک های رپورتاژ آگهی ها مخلوطی از فالو و نوفالو باشند تا اعتبار سئوی شما را افزایش دهند. همچنین سعی کنید در هر رپورتاژ آگهی بیش از 3 تا 4 لینک قرار ندهید.

مشخصات یک وب سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی چیست ؟

اینکه شما در پی انتشار رپورتاژ آگهی خود چه هدفی را دنبال می کنید، می تواند در نوع سایت وب سایت منتشر کننده تفاوت ایجاد کند اما عموما وب سایت های خبری و تفریحی که بازدید کننده زیادی داشته و از رتبه سئوی بالایی هم برخوردارند، برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب می شوند. با این کار شما هم رتبه سئوی سایت خود را بهبود می بخشید و هم رپورتاژ خود را در معرض دید مخاطبان بسیار قرار می دهید.

به طور کلی 4 فاکتور مهم در انتخاب سایت برای انتشار رپورتاژ وجود دارد:

1. رتبه الکسای سایت

الکسا سایتی است که تمامی سایت های فعال در دنیا را رصد کرده و طبق معیارهایی به آن رتبه می دهد. در این صورت هر سایتی یک رتبه جهانی و یک رتبه در کشور خود دارد که هرچه این عدد پایین تر باشد یعنی سایت معتبرتر است و سئوی بالایی دارد. بنابراین زمانی که می خواهید یک سایت را به عنوان منتشر کننده رپورتاژ خود انتخاب کنید، رتبه الکسای آن را بررسی نمایید تا از بالا بودن تعداد بازدید کننده ها و رتبه سئوی آن مطمئن باشید و هزینه خود را هدر نداده باشید.

2. سن دامنه سایت

هرچه سن دامنه سایت بالاتر باشد، نشان از مدت فعالیت و اعتبار بیشتر آن دارد. اکثر سایت ها با مدت زمان طولانی فعالیت تبدیل به برند شده و مخاطبان وفادار خود را دارد. بنابراین رپورتاژ در این سایت ها هم اعتبار بیشتری برای خواننده خواهد داشت و هم در سئوی شما تاثیر می گذارد.

3. اعتبار دامنه و صفحه

سایت ماز (Moz) یکی دیگر از سایت هایی است که به هر دامنه و هر صفحه ای در اینترنت اعتبار یا اتوریتی می دهد. این اعتبار عددی بین یک تا صد است که هرچه بالاتر باشد یعنی اعتبار این سایت یا صفحه مد نظر شما بالاتر است. برای انتشار رپورتاژ آگهی بررسی اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی سایت منتشر کننده مهم است که همانطور که اشاره شد، هرچه بالاتر باشد بهتر است.

هزینه رپورتاژ آگهی

با توجه به نکاتی که برای سایت های منتشر کننده رپورتاژ آگهی گفتیم، بنابراین قیمت رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف متفاوت است. در واقع هرچه سایتی از اعتبار و بازدید بیشتری برخوردار باشد، هزینه های رپورتاژ آگهی آن نیز بیشتر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد افزایش رتبه سئو و بازدید کنندگان خود را دارید رپورتاژ خبری خود را در سایت های قوی ثبت کنید. مطمئن باشید به مرور این هزینه ها برای شما سودآوری بیشتری خواهد داشت.

سوالات رایج درباره رپورتاژ آگهی 
رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری نوعی گزارش است که در سایت های پربازدید منتشر می شود که هم برای خواننده جذاب است و هم به صورت مناسبی به تبلیغ کالا یا خدمات می پردازد.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژها به نحوی برای سه گروه صاحبان کسب و کار، بازدید کنندگان و سایت های منتشر کننده آن ها مزایای فراوانی دارند که باعث جذابیت آن ها می شود.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در بهبود سئو دارد؟

زمانی که شما در سایتی با اعتبار سئوی بالا رپورتاژ منتشر می کنید، بک لینک هایی که از این سایت می گیرید، باعث افزایش اعتبار سئوی شما می شود. البته فالو و نوفالو بودن این بک لینک ها اهمیت بالایی دارد.

 

آموزش

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئوخرید رپورتاژ آگهیرپرتاژ آگهیرپورتاژ آگهیرپورتاژ خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *